Bútor Róbert


Mecsek Rallye
    Rallyracing interjú
 „Időnként kell egy kis áramszünet!”
 
Bútor Robi néhány éve már szögre akasztotta bukósisakját, ennek ellenére nem kell őt felednünk, hiszen időnként visszatér a rali pályákra. Egerben a szezonnyitón a Peugeot 306 Maxi-val sokaknak okozott nagy örömet, nemcsak autózásával, hanem azt hiszem a rajongóknál külön dícséretet érdemel az a „leletmentő” munka is, amellyel ezt a young-timer versenygépét újraépítettek. Év közben voltak még tervei, de most a jubielumi 50-ik Mecsek Ralin láthatjuk újra élesben a 306 Maxival.

- Mikor már kezdenénk elfelejteni a Bútor Róbert nevet, akkor mindig feltűnsz egy rajtlistán?
- Én is így vagyok ezzel, amikor már kezdeném elfelejteni a ralit, akkor mindig újra ott vagyok, valamelyik számomra kedves verseny rajtjánál. Utoljára Eger Ralin indultam márciusban, ami elég rég volt, már jelentkeztek rajtam az elvonási tünetek. Tervben volt, hogy indulunk a Veszprém Ralin, de annyi munkám, feladatom van, hogy az kimaradt az életünkből, de már akkor célul tűztem ki a mecseki futamot.
- Számodra mindig fontos a maximális felkészülés az autóval minden rendben?
- Az Eger Rali céljában felálltunk a trélerre és mindössze két hete nyúltunk újra hozzá az autóhoz. Szerencsére sok mindent nem kellett javítani, a generátort és két kerékcsapágyat cserélt ki Gerő barátom (Gerőfi Gábor – a szerk.). Tökéletes most minden, pont úgy néz ki, pont úgy áll, ahogy azt én szeretem.
Hadd jegyezem meg még két ember nevét. Slezák Mikivel és Gazdag Zolival a Peugeot szervízelése kapcsán hozott össze a sors, és jó látni azt a pozitív szemléletet, amivel a ralihoz viszonyulnak. Meglepő és örömteli volt számomra, hogy van még ilyen hozzáállás!
- Része lesz a mecseki felkészülésnek teszt?
- Mindenképpen tartunk egy tesztet, nem nagyot, egy olyan visszarázódót. Úgy 30-40 km-t tervezek. Sáta környékén sikerült helyszínt leszervezni, Balogh Janiékhoz tudunk csatlakozni. Egyetlen problémánk volt Egerben, a diffi előfeszítettségét vittük lejjebb. Bízom benne, hogy így sokkal jobban vezethető lesz a Peugeot, ezt szeretném igazából kipróbálni.
- Elvárások magaddal szemben?
- Ahogy mindig mondani szoktam szeretnék egy jó ízűt autózni. Szeretném megmutatni magamnak és a nézőknek is, hogy nem öregedtem meg, nem felejtettem el autót vezetni. Nagyon-nagyon sokat dolgoztam az elmúlt időben, bármilyen furcsán hangzik is, a mecseki verseny számomra egy pihentető terápia lesz. Így tudok kikapcsolódni, ha versenyezhetek.
- A mecseki pályák fekszenek neked, az autónak?
- Nem véletlen választottam ezt a versenyt, hiszen ez is a kedvenceim közé tartozik. Ha lehet száraz időt kívánnék a versenyre, mert akkor lehet igazán jól meghajtani a 306 Maxit, akkor jön ki például igazán az a kanyarsebesség, ami a kocsi erőssége.
- Idén versenyzel még, vannak-e terveid a következő szezonra?
- A Mikulás Raliról természetesen mi sem fogunk hiányozni, ott a Mitsubishivel indulok majd. Szeretnék jövőre is 2-3 aszfaltos versenyen a Peugeot-val rajthoz állni, és nagyon szeretnék egy R5-ös autót kipróbálni. Mindössze egyetlen versenyről, a murvás Veszprém Raliról lenne szó, de ezen a terven még sokat kell dolgozni.
 

Friss hírek
2024.04.12-14. Rallye Hungary Veszprém
2023.09.08-10. WHB Győr Rallye
2023.08.04-06. Veszprém Rallye
2023.06.22-24. Mecsek Rallye
2023.03.31.-04.02. Székesfehérvár Rallye
2022.11.26-27. Rally Show Santa Domenica
2022.07. Székesfehérvár-Veszprém Rallye
2022.06. Mecsek Rallye
2022.06. Új támogatók
2022.05. Cered WRC teszt
2022.04. Elkészült a WRC
2022.04. Rallye Croatia
2022.04. Cered Peugeot teszt
2021.10. Rally Hungary
2021.08. ZEG Rally Show
2021,07,Székesfehérvár-Veszprém Rallye
2021.06. Mecsek Rallye
2020.12. Mikulás Rallye
2020.07. Salgó Rallye
2019.12. Mikulás Rallye
2019.11. Nyíregyháza Rallye
2019.07.Veszprém Rallye
2019.04. Miskolc Rallye
2018.12. Mikulás Rallye
2018.11. Nyíregyáza Rallye után
2018.11. Nyíregyáza Rallye előzetes riport
2018.07. Veszprém Rallye
2018.05. Szombathely Rallye
2017.12. Mikulás Rallye
2017.10. Mecsek Rallye
2017.07. Veszprém Rallye
2017.06. Skoda Fabia R5
2017.04. Ózd Rallye
2016.10. Mecsek Rallye
2016.04. Eger Rallye
2016.03.
2016.02.
2015.10. Mecsek Rallye
2015.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.12. Mikulás Rallye
2014.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.08. Baranya Kupa összefoglaló
2014.01. A végső döntés
2013.12. Itt a vége
2013.11. Mecsek Rallye összefoglaló
2013.11. Mecsek Rallye előzetes
2013.10. Budapest Rallye összefoglaló
2013.10. Budapest Rallye előzetes
2013.09. Kassa Rallye összefoglaló
2013.09. Kassa Rallye előzetes
2013.07. Veszprém után
2013.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2013.07. Murva teszt
2013.06. Nehéz döntés
2013.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2013.05. Miskolc Rallye előzetes
2013.04. Eger Rallye összefoglaló
2013.04. Peugeot 207 teszt
2013.03. Peugeot 207 S2000!
2013.03. Bevezető
2013.02. 2013-as tervek II.
2013.01. Tatabánya rallye és 2013.
2012.10. Komló rallye összefoglaló
2012.09. Kassa rallye összefoglaló
2012.08. Arad rallye összefoglaló
2012.07. Veszprém rallye összefoglaló
2012.06. Mecsek rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye teszt
2012.03. Mitsubishi aszfalt teszt
2011.09. Mecsek Rallye összefoglaló
2011.08. Arad Rallye összefoglaló
2011.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2011.06. Bükfürdő Rallye összfoglaló
2011.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2011.03. Eger Rallye összefoglaló