Mecsek Rallye
Rallyracing interjú
„Időnként kell egy kis áramszünet!”
Bútor Robi néhány éve már szögre akasztotta bukósisakját, ennek ellenére nem kell őt felednünk, hiszen időnként visszatér a rali pályákra. Egerben a szezonnyitón a Peugeot 306 Maxi-val sokaknak okozott nagy örömet, nemcsak autózásával, hanem azt hiszem a rajongóknál külön dícséretet érdemel az a „leletmentő” munka is, amellyel ezt a young-timer versenygépét újraépítettek. Év közben voltak még tervei, de most a jubielumi 50-ik Mecsek Ralin láthatjuk újra élesben a 306 Maxival.
- Mikor már kezdenénk elfelejteni a Bútor Róbert nevet, akkor mindig feltűnsz egy rajtlistán?
- Én is így vagyok ezzel, amikor már kezdeném elfelejteni a ralit, akkor mindig újra ott vagyok, valamelyik számomra kedves verseny rajtjánál. Utoljára Eger Ralin indultam márciusban, ami elég rég volt, már jelentkeztek rajtam az elvonási tünetek. Tervben volt, hogy indulunk a Veszprém Ralin, de annyi munkám, feladatom van, hogy az kimaradt az életünkből, de már akkor célul tűztem ki a mecseki futamot.
- Számodra mindig fontos a maximális felkészülés az autóval minden rendben?
- Az Eger Rali céljában felálltunk a trélerre és mindössze két hete nyúltunk újra hozzá az autóhoz. Szerencsére sok mindent nem kellett javítani, a generátort és két kerékcsapágyat cserélt ki Gerő barátom (Gerőfi Gábor – a szerk.). Tökéletes most minden, pont úgy néz ki, pont úgy áll, ahogy azt én szeretem.
Hadd jegyezem meg még két ember nevét. Slezák Mikivel és Gazdag Zolival a Peugeot szervízelése kapcsán hozott össze a sors, és jó látni azt a pozitív szemléletet, amivel a ralihoz viszonyulnak. Meglepő és örömteli volt számomra, hogy van még ilyen hozzáállás!
- Része lesz a mecseki felkészülésnek teszt?
- Mindenképpen tartunk egy tesztet, nem nagyot, egy olyan visszarázódót. Úgy 30-40 km-t tervezek. Sáta környékén sikerült helyszínt leszervezni, Balogh Janiékhoz tudunk csatlakozni. Egyetlen problémánk volt Egerben, a diffi előfeszítettségét vittük lejjebb. Bízom benne, hogy így sokkal jobban vezethető lesz a Peugeot, ezt szeretném igazából kipróbálni.
- Elvárások magaddal szemben?
- Ahogy mindig mondani szoktam szeretnék egy jó ízűt autózni. Szeretném megmutatni magamnak és a nézőknek is, hogy nem öregedtem meg, nem felejtettem el autót vezetni. Nagyon-nagyon sokat dolgoztam az elmúlt időben, bármilyen furcsán hangzik is, a mecseki verseny számomra egy pihentető terápia lesz. Így tudok kikapcsolódni, ha versenyezhetek.
- A mecseki pályák fekszenek neked, az autónak?
- Nem véletlen választottam ezt a versenyt, hiszen ez is a kedvenceim közé tartozik. Ha lehet száraz időt kívánnék a versenyre, mert akkor lehet igazán jól meghajtani a 306 Maxit, akkor jön ki például igazán az a kanyarsebesség, ami a kocsi erőssége.
- Idén versenyzel még, vannak-e terveid a következő szezonra?
- A Mikulás Raliról természetesen mi sem fogunk hiányozni, ott a Mitsubishivel indulok majd. Szeretnék jövőre is 2-3 aszfaltos versenyen a Peugeot-val rajthoz állni, és nagyon szeretnék egy R5-ös autót kipróbálni. Mindössze egyetlen versenyről, a murvás Veszprém Raliról lenne szó, de ezen a terven még sokat kell dolgozni.
„Időnként kell egy kis áramszünet!”
Bútor Robi néhány éve már szögre akasztotta bukósisakját, ennek ellenére nem kell őt felednünk, hiszen időnként visszatér a rali pályákra. Egerben a szezonnyitón a Peugeot 306 Maxi-val sokaknak okozott nagy örömet, nemcsak autózásával, hanem azt hiszem a rajongóknál külön dícséretet érdemel az a „leletmentő” munka is, amellyel ezt a young-timer versenygépét újraépítettek. Év közben voltak még tervei, de most a jubielumi 50-ik Mecsek Ralin láthatjuk újra élesben a 306 Maxival.
- Mikor már kezdenénk elfelejteni a Bútor Róbert nevet, akkor mindig feltűnsz egy rajtlistán?
- Én is így vagyok ezzel, amikor már kezdeném elfelejteni a ralit, akkor mindig újra ott vagyok, valamelyik számomra kedves verseny rajtjánál. Utoljára Eger Ralin indultam márciusban, ami elég rég volt, már jelentkeztek rajtam az elvonási tünetek. Tervben volt, hogy indulunk a Veszprém Ralin, de annyi munkám, feladatom van, hogy az kimaradt az életünkből, de már akkor célul tűztem ki a mecseki futamot.
- Számodra mindig fontos a maximális felkészülés az autóval minden rendben?
- Az Eger Rali céljában felálltunk a trélerre és mindössze két hete nyúltunk újra hozzá az autóhoz. Szerencsére sok mindent nem kellett javítani, a generátort és két kerékcsapágyat cserélt ki Gerő barátom (Gerőfi Gábor – a szerk.). Tökéletes most minden, pont úgy néz ki, pont úgy áll, ahogy azt én szeretem.
Hadd jegyezem meg még két ember nevét. Slezák Mikivel és Gazdag Zolival a Peugeot szervízelése kapcsán hozott össze a sors, és jó látni azt a pozitív szemléletet, amivel a ralihoz viszonyulnak. Meglepő és örömteli volt számomra, hogy van még ilyen hozzáállás!
- Része lesz a mecseki felkészülésnek teszt?
- Mindenképpen tartunk egy tesztet, nem nagyot, egy olyan visszarázódót. Úgy 30-40 km-t tervezek. Sáta környékén sikerült helyszínt leszervezni, Balogh Janiékhoz tudunk csatlakozni. Egyetlen problémánk volt Egerben, a diffi előfeszítettségét vittük lejjebb. Bízom benne, hogy így sokkal jobban vezethető lesz a Peugeot, ezt szeretném igazából kipróbálni.
- Elvárások magaddal szemben?
- Ahogy mindig mondani szoktam szeretnék egy jó ízűt autózni. Szeretném megmutatni magamnak és a nézőknek is, hogy nem öregedtem meg, nem felejtettem el autót vezetni. Nagyon-nagyon sokat dolgoztam az elmúlt időben, bármilyen furcsán hangzik is, a mecseki verseny számomra egy pihentető terápia lesz. Így tudok kikapcsolódni, ha versenyezhetek.
- A mecseki pályák fekszenek neked, az autónak?
- Nem véletlen választottam ezt a versenyt, hiszen ez is a kedvenceim közé tartozik. Ha lehet száraz időt kívánnék a versenyre, mert akkor lehet igazán jól meghajtani a 306 Maxit, akkor jön ki például igazán az a kanyarsebesség, ami a kocsi erőssége.
- Idén versenyzel még, vannak-e terveid a következő szezonra?
- A Mikulás Raliról természetesen mi sem fogunk hiányozni, ott a Mitsubishivel indulok majd. Szeretnék jövőre is 2-3 aszfaltos versenyen a Peugeot-val rajthoz állni, és nagyon szeretnék egy R5-ös autót kipróbálni. Mindössze egyetlen versenyről, a murvás Veszprém Raliról lenne szó, de ezen a terven még sokat kell dolgozni.