Bútor Róbert


306 Maxi
 Azt gondolom Bútor Robit megint nagyon fogjuk szeretni…
Mesélj!

Sikerült beszereznem egy gyári Peugeot 306 Maxi Kit-car-t. Ez a 33-as számú autó, a Peugeot Dánia, importőr által támogatott autója volt, Jorgen Pilgaard ment vele anno. Ezzel az autóval szeretnék menni itthon pár aszfalt versenyen. Még nem tudom mikor és melyiken, de már nagyon mennék…
Még csak pár kilométert tudtam vele menni és már nagyon várom, hogy ez a pár, pár száz legyen!

Lényegében ezt egy múzeumból hoztad el, ugye?
Úgy néz ki, mintha elrakták volna egy időre. Gyönyörű! Egy francia versenyző vette meg és három évig újítgatta és talán egy métert sem ment vele. Rájött, hogy annyi pénzt költött rá, hogy inkább nem is megy vele.
Az autó nagyon szép állapotban van. Mi még egy kicsit próbálunk hozzátenni, a saját szájízünkre faragni. Gerőfi Gábor  barátom dolgozik rajta. Szívügyének tekinti és azt mondta, hogy még szebbet és jobbat csinál belőle, ha addig él isJ. Azt gondolom, egy-két hónapja rámegy erre a projectre…

Ebből a Maxiból több féle létezett. Ez melyik? Hány lovas? Meddig lehet forgatni?
Igen, ezekből vannak különbözőek. EVO 1,2 és 3. A miénk EVO 2-es és a 300 lovas DCM  Motor van benne. Sajnos az EVO 3-as autóból talán 3-4 db van a világon és egyik sem eladó. Az 7 sebességes és kipörgés gátló is van benne és 305-308 LE. Az lett volna az igazi, de ne legyünk telhetetlenek!!
Hogy hol kell elváltani? A fékpadi mérés szerint 8500-nál adja le a motor a legnagyobb teljesítményét és 9700-nál gyulladt fel a váltásjelző. Lehet, hogy ezt kicsit lejjebb állítjuk, hogy spóroljunk veleJ.      De azért úgy fogom használni, ahogy egy ilyen autót kell és szerintem 9700-as fordulatnál fogom elváltani… :)
Ez jól hangzik, nem? J
Az biztos! Nagyon jól fog hangzani!

Rengeteg videót néztem. Régieket és újabbakat is, hiszen Olaszországban, Franciaországban még szalad ebből a típusból pár darab. Az látszik, hogy motorizáció szempontjából nagy különbségek vannak az autók között. 260 lóerőtől indulnak 305-ig. Ezek a 300 lovasak már irtózatosan jól szólnak! Elölről hallgatva óriási a szívóhang, mert  elől van a szívócsöve, hátulról pedig irgalmatlanul ordít, durrog, lángol, amit csak akarsz!


Evo 2-es specifikációjú az autó minden része. Ez a futóműben a váltóban a bukócsőben és a motorban jelent változtatásokat az első szériához képest. Dupla kipufogócső van rajta, ettől még szebb a hangja…

Én még csak belülről hallottam, az ipari parkban mentem vele egy-két kört. Három perc alatt kijött a teljes ipari park személyzete és megkértek, hogy hagyjam ezt abba… Elkapott a hév és megtettem ott pár kört a megfelelő fordulatszámon.
Szerintem fog tetszeni mindenkinek…

Biztos vagyok benne! Mesélj még az autóról!
Irgalmatlan fékek vannak rajta. 370-es, nyolc dugattyús Brembo fékek. A  váltója hatsebességes Xtrack, még a magnézium házas. Minden olyan benne, amitől igazi versenyautó egy ilyen autó… A bölcső, a hátsó híd, a lengőkarok. Minden túlméretezett, hatalmas kerékagyak és vaskos hátsó híd van alatta. Minden ki van találva.
Az autó súlya 960 és 1000 kg körüli, pontosat majd a végén tudok mondani, ha benne lesz minden.

Hasonló autókat már vezettél és hasonló autóban már nagyon jól érezted Magad.
Gondolom ez a cél most is ezzel a szörnyeteggel.

Nagyon sokat gondolkoztam, hogy mit tegyek.
Mindenképp szeretnék hobbysta maradni! Az volt a cél, hogy olyan autóval menjek, amivel a saját és a nézők szórakoztatására tudok autózni és nem a másodpercekért vívni élethalálharcot és íven fordulni rengeteg pénzért.
Szűk volt a kör, a régebbi WRC-k, a Super1600-os autók és a Kit-carok jöhettek szóba.
Nehéz volt eldönteni, hogy a régi WRC, vagy ez. A fenntarthatósága miatt döntöttünk e mellett. Úgy gondolom, hogy egy régi WRC-t nem tudunk üzemeltetni. Bonyolult benne minden. A diffik, az osztóművek, az elektronika. Nincs hozzá semmi, ezért ki kellett zárni a régi WRC-ket.

Maradt a Super1600 vagy az F2. Egyértelműen a lóerő döntött. A legerősebb S1600-os autók, a Cliok 240-250 lovasak. Ez 300… Mind hangban, mind látványban, érzésben rengeteget számít egy ilyen autónál ez az 50 lóerő.

Itt három verziónk volt. Xsara Kit-car, 306 Maxi vagy Ford Escort Kit-car. A Xsara volt az első kiválasztott. Olyan autót szerettem volna, ami nem nagyon van senkinek. Tényleg nem nagyon van. 6 darabot gyártottak, abból talán 3 maradt meg és az is gyűjtők garázsában áll éss olyan áron, ami nem fért bele a büdzsébe.

Szűkült a kör a 306-ra. Ebből hármat találtunk és ez az autó tetszett a legjobban.

Ahogy mondtad, nagyon tetszik az autó. Szerintem már hasonló autókkal mentél jól. Nem féltelek ettől sem…
Ezzel az autóval marhára lehet menni, ha megtanul vele menni az ember. Nem tudom, hogy tudok e még úgy menni, ahogy régen tudtam ilyen autóval. Sajnos eltelt pár év a Escort Maxi óta (16-17 L). Az biztos, hogy nagyon várom már a pillanatot, hogy beleülhessek és Cereden teszteljek egyet. Ennek az autónak azt a pályát találták ki…

Mondd, hogy Egerben már le….hatjuk magunkat!
Nagyon szétszedtük az autót, apró darabokban van, mindent átnézünk rajta, mindent újragondolunk. Például a kábelkötegét ki kellett cserélnünk, még az eredeti, 20 éves cucc volt benne. Nem szeretném, ha bármi gond lenne vele… Szétszedtük a váltót, a futóműveket. Mindent próbálunk úgy megcsinálni, hogy egy új autónk legyen és bírja a forszírozott üzemmódot!

Azt tervezzük, hogy Egerben tudunk indulni, ez a cél!
Előtte kell tesztelnem, mert nem akarok bénán odaállni. Azt akarom, hogy Egerben úgy üljek bele, hogy tudom, hogy mit csinálok! Ne ott kelljen kitalálnom a fékutakat, a kanyarsebességeket.

A szó, amit a kérdésben feltettél, akkor fog működni, ha úgy tudok menni vele, ahogy azt várják tőlem az emberek és ahogy én is várom magamtól.
Iszonyatosan szeretnék menni, nagyon keményen! Félretéve az időt, csakis a látványra és az érzésre, hogy olyan legyen amikor megérkezek, mint amit elvárnak tőlem és egy ilyen autótól.
Magam felé is nagyok az elvárások, de hát ismersz. Élvezni akarom az egészet. Erre azért rá kell készülni… A 9ezres tartományba menni és 160-170-ről komoly fékutakat venni… Ezeket az emlékeket fel kell frissíteni, de ezt szűk körben a teszten szeretném, nem pedig élesben.
A rajtban 110%-on szeretnék pörögni!!!
Ha nem sikerül Egerre összerakni, letesztelni az autót, akkor biztosan ott leszünk Miskolcon.
Gerő Barátomnak, Várda Lacinak, Robajnak és Schafer Zoli mérnökömnek pedig köszönöm az extra energiát, amit beletesznek ebbe a projektbe, nélkülük ez biztos nem tudna működni.

Gerőnek küldünk egy kávégépet és nagyon várunk Benneteket!

 
Friss hírek
2017.10. Mecsek Rallye
2017.07. Veszprém Rallye
2017.06. Skoda Fabia R5
2017.04. Ózd Rallye
2016.10. Mecsek Rallye
2016.04. Eger Rallye
2016.03.
2016.02.
2015.10. Mecsek Rallye
2015.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.12. Mikulás Rallye
2014.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.08. Baranya Kupa összefoglaló
2014.01. A végső döntés
2013.12. Itt a vége
2013.11. Mecsek Rallye összefoglaló
2013.11. Mecsek Rallye előzetes
2013.10. Budapest Rallye összefoglaló
2013.10. Budapest Rallye előzetes
2013.09. Kassa Rallye összefoglaló
2013.09. Kassa Rallye előzetes
2013.07. Veszprém után
2013.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2013.07. Murva teszt
2013.06. Nehéz döntés
2013.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2013.05. Miskolc Rallye előzetes
2013.04. Eger Rallye összefoglaló
2013.04. Peugeot 207 teszt
2013.03. Peugeot 207 S2000!
2013.03. Bevezető
2013.02. 2013-as tervek II.
2013.01. Tatabánya rallye és 2013.
2012.10. Komló rallye összefoglaló
2012.09. Kassa rallye összefoglaló
2012.08. Arad rallye összefoglaló
2012.07. Veszprém rallye összefoglaló
2012.06. Mecsek rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye teszt
2012.03. Mitsubishi aszfalt teszt
2011.09. Mecsek Rallye összefoglaló
2011.08. Arad Rallye összefoglaló
2011.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2011.06. Bükfürdő Rallye összfoglaló
2011.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2011.03. Eger Rallye összefoglaló