Mikulás Rallye
Immár csak „hobbista”
Bútor Robi a 2013-es esztendő végén szögre akasztotta a bukósisakját, és jelezte, hogy ez most ugyan végleges lesz, de nem kell tőle végleg búcsút vennünk, hiszen ha ideje engedi azért ott lesz 3-4 futamon. Persze immár csak „hobbistaként”, legutóbb például a Mecsek Rali mezőnye előtt futott látványos köröket a téligumikkal tuningolt Lada VFTS-vel. A Mikulás Ralit már az év elején betervezte és ezúttal még harciasabb produkcióra számíthatunk tőle.
- Ennyire belejöttél ismét a versenyzésbe, hogy ott a vagy a Mikulás Rali indulói között is?
- Így is mondhatjuk, de már az év elején elterveztem, hogy ott leszek! Ezúttal nem a Ladával indulok, hiszen a veszprémi pályákra a VFTS teljesen alkalmatlan.
- Akkor mivel indulsz?
- A Mitsubishi Lancer EVO-X-essel, amellyel éppen ezekben a napokban, mondjuk úgy futópercre lettünk készen. A cél ugyanaz mint a Ladával, szeretnék egy felszabadult, vad autózást tenni, miközben természetesen szeretnénk minél jobban szórakoztatni a nézőket is ezzel a produkcióval.
- Változtatattok valamit az ORB szabályokhoz képest?
- Mindent annak vetettünk alá, hogy a kocsi még ütőképesebb legyen. Egy szekvenciális sebeségváltó került bele, egy nagyobb 38 mm-es turbószűkítő, valamint még az autó súlyából is sikerült 70 kg-ot lefaragnunk. Erős, könnyű és nagyon jól vezethető autó lett a Mitsubishiból. Nagyon várom is már, hogy versenyezhessek vele.
- Korábbi élmények, kalandok a Mikulás Ralin?
- Eddig nem nagyon indultam a Mikulás Ralin, de a pályákat természetesen nagyon jól ismerem a Veszprém Ralikról, mindig a kedvenceim közé tartozott. A Mikulás Rali ebben a formában pont az a verseny amire most időm van. Két nap alatt minden lezajlik, első nap pályabejárás, második nap a verseny 80 km gyorsasági szakasszal. Minimális időszükséglet kell hozzá, és anyagilag is pont annyiba kerül, amit erre el tudok költeni. A másik oldalról pedig ki tudom magamat annyira autózni, hogy néhány hónapra megnyugszom.
- Vannak e tervek a jövő évre nézve?
- Szinte ugyanaz mint az idei évben, egy-két előfutás a Ladával, a Mikulás Rali a Mitsubishi-vel és ad-hoc jelleggel esetleg ORB futam a P-csoportban. Az ORB-be semmiképpen nem szeretnék visszatérni, tényleg csak 3-4 ilyen rali hétvégét tervezek, abszolút nem versenyszerűen, hanem pusztán kikapcsolódásnak.
Bútor Robi a 2013-es esztendő végén szögre akasztotta a bukósisakját, és jelezte, hogy ez most ugyan végleges lesz, de nem kell tőle végleg búcsút vennünk, hiszen ha ideje engedi azért ott lesz 3-4 futamon. Persze immár csak „hobbistaként”, legutóbb például a Mecsek Rali mezőnye előtt futott látványos köröket a téligumikkal tuningolt Lada VFTS-vel. A Mikulás Ralit már az év elején betervezte és ezúttal még harciasabb produkcióra számíthatunk tőle.
- Ennyire belejöttél ismét a versenyzésbe, hogy ott a vagy a Mikulás Rali indulói között is?
- Így is mondhatjuk, de már az év elején elterveztem, hogy ott leszek! Ezúttal nem a Ladával indulok, hiszen a veszprémi pályákra a VFTS teljesen alkalmatlan.
- Akkor mivel indulsz?
- A Mitsubishi Lancer EVO-X-essel, amellyel éppen ezekben a napokban, mondjuk úgy futópercre lettünk készen. A cél ugyanaz mint a Ladával, szeretnék egy felszabadult, vad autózást tenni, miközben természetesen szeretnénk minél jobban szórakoztatni a nézőket is ezzel a produkcióval.
- Változtatattok valamit az ORB szabályokhoz képest?
- Mindent annak vetettünk alá, hogy a kocsi még ütőképesebb legyen. Egy szekvenciális sebeségváltó került bele, egy nagyobb 38 mm-es turbószűkítő, valamint még az autó súlyából is sikerült 70 kg-ot lefaragnunk. Erős, könnyű és nagyon jól vezethető autó lett a Mitsubishiból. Nagyon várom is már, hogy versenyezhessek vele.
- Korábbi élmények, kalandok a Mikulás Ralin?
- Eddig nem nagyon indultam a Mikulás Ralin, de a pályákat természetesen nagyon jól ismerem a Veszprém Ralikról, mindig a kedvenceim közé tartozott. A Mikulás Rali ebben a formában pont az a verseny amire most időm van. Két nap alatt minden lezajlik, első nap pályabejárás, második nap a verseny 80 km gyorsasági szakasszal. Minimális időszükséglet kell hozzá, és anyagilag is pont annyiba kerül, amit erre el tudok költeni. A másik oldalról pedig ki tudom magamat annyira autózni, hogy néhány hónapra megnyugszom.
- Vannak e tervek a jövő évre nézve?
- Szinte ugyanaz mint az idei évben, egy-két előfutás a Ladával, a Mikulás Rali a Mitsubishi-vel és ad-hoc jelleggel esetleg ORB futam a P-csoportban. Az ORB-be semmiképpen nem szeretnék visszatérni, tényleg csak 3-4 ilyen rali hétvégét tervezek, abszolút nem versenyszerűen, hanem pusztán kikapcsolódásnak.