Mecsek Rallye
Bútor Róbert - Frankó János – előfutó, Lada VFTS
Győzelmi kényszer nélkül, felszabadultan!
Tavaly épp itt, a Mecseken jelentette be visszavonulását, az idei Mecsek Rallye azonban ismét versenyautóban találja Bútor Róbertet. Igaz, a Peugeot 207 S2000-es helyett egy VFTS-ben, ám amint kiderül, a különbség a kettő között számára sokkal több, mint amit a technikai látni enged.
Tavaly ilyenkor (mint persze korábban mindenütt…) az olykor gyomorszorongató győzelmi kényszer, a harc a másodpercekért uralta a gondolatait, hiszen Pécsett az éves bajnoki bronz volt a tét (ami végül 4. helyre sikeredett). Az idén merőben új fogalmak és érzések kerítik hatalmába a futamra készülve, a telefonon áthallatszik a felhőtlen öröm, az önfeledt kikapcsolódás iránti vágya, a tét nélküli, magáért az autózás öröméért induló pilóta felszabadultsága.
Ahogy fogalmaz, tavalyi bejelentése minden szavát komolyan gondolta, így a Baranya-kupáig valóban a munkának és a családjának élt, az volt az első alkalom, hogy az idén kitolta a garázsból a versenyautót. Új érzésekkel persze, nyomás és csúcsra járatott adrenalin nélkül, jókedvűen autózva. Már ameddig tehette, mert a sors fintoraként 600 méter után cserbenhagyta az ötödikben ragadt váltó, és csak szerelői szakértelme és némi pszichológiai hadviselése hatására nem csomagolt rögtön össze. Ugyan ekkor még folytatták a versenyt, ám a motor később végleg megadta magát – a Mecsek szempontjából talán szerencsére, hiszen a túlontúl rövid autózás késztette rá, hogy végül bevállalták a folytatást is.
Nyilván nem nehezítette meg a döntést, hogy a mecseki gyorsok régen a szívéhez nőttek, úgyhogy az időközben teljesen rendbe tett és felújított matt fekete Lada VFTS-sel, ezúttal előfutóként állnak majd föl a rajtvonalhoz.
Kérdésünkre, miszerint keringtek hírek az esetleges Mitsubishis visszatérésről is, a válasz, hogy valóban épp beszélgetésünk napján lett kész a Mitsubishi is, amelyet tényleg szeretne még egyszer ki is próbálni az idén – ugyancsak nem pontokra vadászva, csak az autózás kedvéért-, amiből egyértelműen kiderül, hogy visszatérésről szó sincs, ám most még a VFTS a soros.
- Várjuk már a pécsi futamot, egyben reméljük, hogy nagyon sok néző is velünk együtt. Számomra mindig fontos volt és motivált az út mentén állók biztatása, úgyhogy arra biztatnám a rali barátokat, minél többen látogassanak ki ezekre a csodálatos pályákra, én biztosan ígérhetem, hogy autózásunkkal megháláljuk a szurkolásukat!
Sz. Zs.
Győzelmi kényszer nélkül, felszabadultan!
Tavaly épp itt, a Mecseken jelentette be visszavonulását, az idei Mecsek Rallye azonban ismét versenyautóban találja Bútor Róbertet. Igaz, a Peugeot 207 S2000-es helyett egy VFTS-ben, ám amint kiderül, a különbség a kettő között számára sokkal több, mint amit a technikai látni enged.
Tavaly ilyenkor (mint persze korábban mindenütt…) az olykor gyomorszorongató győzelmi kényszer, a harc a másodpercekért uralta a gondolatait, hiszen Pécsett az éves bajnoki bronz volt a tét (ami végül 4. helyre sikeredett). Az idén merőben új fogalmak és érzések kerítik hatalmába a futamra készülve, a telefonon áthallatszik a felhőtlen öröm, az önfeledt kikapcsolódás iránti vágya, a tét nélküli, magáért az autózás öröméért induló pilóta felszabadultsága.
Ahogy fogalmaz, tavalyi bejelentése minden szavát komolyan gondolta, így a Baranya-kupáig valóban a munkának és a családjának élt, az volt az első alkalom, hogy az idén kitolta a garázsból a versenyautót. Új érzésekkel persze, nyomás és csúcsra járatott adrenalin nélkül, jókedvűen autózva. Már ameddig tehette, mert a sors fintoraként 600 méter után cserbenhagyta az ötödikben ragadt váltó, és csak szerelői szakértelme és némi pszichológiai hadviselése hatására nem csomagolt rögtön össze. Ugyan ekkor még folytatták a versenyt, ám a motor később végleg megadta magát – a Mecsek szempontjából talán szerencsére, hiszen a túlontúl rövid autózás késztette rá, hogy végül bevállalták a folytatást is.
Nyilván nem nehezítette meg a döntést, hogy a mecseki gyorsok régen a szívéhez nőttek, úgyhogy az időközben teljesen rendbe tett és felújított matt fekete Lada VFTS-sel, ezúttal előfutóként állnak majd föl a rajtvonalhoz.
Kérdésünkre, miszerint keringtek hírek az esetleges Mitsubishis visszatérésről is, a válasz, hogy valóban épp beszélgetésünk napján lett kész a Mitsubishi is, amelyet tényleg szeretne még egyszer ki is próbálni az idén – ugyancsak nem pontokra vadászva, csak az autózás kedvéért-, amiből egyértelműen kiderül, hogy visszatérésről szó sincs, ám most még a VFTS a soros.
- Várjuk már a pécsi futamot, egyben reméljük, hogy nagyon sok néző is velünk együtt. Számomra mindig fontos volt és motivált az út mentén állók biztatása, úgyhogy arra biztatnám a rali barátokat, minél többen látogassanak ki ezekre a csodálatos pályákra, én biztosan ígérhetem, hogy autózásunkkal megháláljuk a szurkolásukat!
Sz. Zs.