Bútor Róbert


Veszprém Rallye
 Fény az alagút végén
 
Éppen úgy alakult, ahogyan tervezték. Legalábbis a Veszprém-rali első gyorsasági szakasza. A Bútor Róbert, Tagai Róbert kettős az idei első murvás bajnoki viadal nyitó szakaszán az abszolút második helyet harcolta ki, vagyis volt rá remény, hogy végre megint az élmezőnyben vitézkedjen a Peugeot 207 S2000-essel autózó páros.
 
„Az első szakasz jó eredménye valószínűleg annak is köszönhető, hogy tavaly nem szerepelt a programban és csak négyszer lehetett rajta tréningezni. Nekünk ez kedvezett, mert szeretünk improvizálni. Abban a szakaszban benne volt minden, s végül az az eredmény született, amit vártam. Sajnos a folytatás nem volt ilyen jó: a második szakasz negyedik kilométerénél ugyanis elment a váltóból az ötödik és a hatodik sebességi fokozat, így száztízre csökkent a végsebességünk. A fennmaradó tizenöt kilométeren kaptunk negyvenöt másodpercet, ami egy kicsit elkeserített, mert nagyon nagy élmény volt újra a mezőny elejében autózni” – mosolygott Bútor.
 
Bútorék a 12. helyre csúsztak vissza, de szerencsére volt még jó néhány szakasz, amelyen elkezdhették ledolgozni a hátrányukat. Vasárnap reggel még úgy tűnt, a harmadik-negyedik helyig is felzárkózhatnak az abszolútban.
Csakhogy ember tervez…
 
Egy hatalmas szikla a belső íven meg végez… – az álmokkal. Bútorék jobb első defektet kaptak, ami újabb huszonöt másodperces hátrányt jelentett.
 
„Bevallom őszintén, ezután már teljesen elveszett a motivációm. Visszavettem a tempóból, nem vállaltam extra kockázatot, de azért próbáltam a lehető leggyorsabban közlekedni. A körülményekhez képest a hatodik hely nagyon jó, ennyit tudtunk kihozni magunkból és az autóból. Ha nincs az a hetven másodperc, reális lehetett volna az a cél, amit kitűztünk” – mondta Bútor, aki most először versenyzett új navigátorával, Tagai Róberttel. A pilóta elmondta, nagyon nyugodtan, kiegyensúlyozottan, maximális összhangban működtek együtt, s az abszolút hatodik hellyel sem lehetnek elégedetlenek.
 
„Navigációs szempontból a szőci szakasz volt a legnehezebb: sok ott az egyforma kanyar, nem túl jellegzetesek, úgyhogy nagyon kellett figyelni és a tempó is elég jó volt hozzá. Nem vagyunk csalódottak, mert voltak biztató részeredményeink, és a végére a helyezésünkre sem lehetett panasz. Látszik a fény az alagút végén” – vélekedett Tagai Róbert.

 

 
Friss hírek
2017.10. Mecsek Rallye
2017.07. Veszprém Rallye
2017.06. Skoda Fabia R5
2017.04. Ózd Rallye
2016.10. Mecsek Rallye
2016.04. Eger Rallye
2016.03.
2016.02.
2015.10. Mecsek Rallye
2015.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.12. Mikulás Rallye
2014.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.08. Baranya Kupa összefoglaló
2014.01. A végső döntés
2013.12. Itt a vége
2013.11. Mecsek Rallye összefoglaló
2013.11. Mecsek Rallye előzetes
2013.10. Budapest Rallye összefoglaló
2013.10. Budapest Rallye előzetes
2013.09. Kassa Rallye összefoglaló
2013.09. Kassa Rallye előzetes
2013.07. Veszprém után
2013.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2013.07. Murva teszt
2013.06. Nehéz döntés
2013.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2013.05. Miskolc Rallye előzetes
2013.04. Eger Rallye összefoglaló
2013.04. Peugeot 207 teszt
2013.03. Peugeot 207 S2000!
2013.03. Bevezető
2013.02. 2013-as tervek II.
2013.01. Tatabánya rallye és 2013.
2012.10. Komló rallye összefoglaló
2012.09. Kassa rallye összefoglaló
2012.08. Arad rallye összefoglaló
2012.07. Veszprém rallye összefoglaló
2012.06. Mecsek rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye teszt
2012.03. Mitsubishi aszfalt teszt
2011.09. Mecsek Rallye összefoglaló
2011.08. Arad Rallye összefoglaló
2011.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2011.06. Bükfürdő Rallye összfoglaló
2011.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2011.03. Eger Rallye összefoglaló