Peugeot 207 teszt
Bútor „hazatalált”
A teszt után bízik benne, hogy a dobogón pezsgőzhet a hétvégi Eger-ralin
„Ez az én világom – hazataláltam” – jelentette ki Bútor Róbert, akit szemmel láthatóan nagyon feldobott az idénynyitó Eger-rali előtti teszt.
Lendületet adott neki, reményt, hitet, önbizalmat.
Pedig ült ő már Super2000-es Peugeot-ban korábban is (legutóbb a 2011-es Mecsek-ralin), de azóta sokat változott a technika, s nem utolsó sorban eltelt másfél év...
„Amikor legutóbb Peugeot 207-est vezettem, még nem használták ezt a széles futóművet, még nem volt kész az új motorfejlesztés... Most azonban már igen, és azt kell mondanom, a mérnökök nagyon jól dolgoztak, mert érezhető a változás. Az autó sokkal vezethetőbb, mint korábban volt, és persze gyorsult is, bár ezt másodpercekben nem nagyon tudnám kifejezni... Inkább úgy fogalmaznék: rizikómentesebben, nyugodtabban lehet vele gyorsan menni, mint korábban. Szóval minden tökéletes volt, hatalmas élménnyel lettem gazdagabb” – mondta Bútor Róbert, aki szerdán összesen 120 kilométert tett meg a Peugeot-val, amelyből 80-at teljesített „gyorsaságiként”, lezárt pályán.
Bútor tapasztalatait vehetjük akár jó előjelnek is, hiszen a hétvégén rajtol a rali országos bajnokság Egerben, ahol a pilóta navigátorával, Tóth Imrével szeretne a dobogón pezsgőzni.
„Hat hónapja nem ültem versenyautóban, és tapasztalatból tudom, ilyenkor a nem annyira gyors menet is nagyon gyorsnak tűnik mindenki számára. Így azután viszonyítani sem tudok, csak egyvalami biztos: a hétvégén szeretnék felszabadultan autózni, s ha minden jól megy, az abszolútban dobogóra állni. Bár nem vagyok tisztában azzal, mennyire lesznek gyorsak a WRC-k, bízom benne, hogy van realitása a tervemnek. A teszten sikerült visszatalálnom a régi önmagamhoz, már csak át kéne menteni ezt a formát a versenyre. Ha összeáll a csapat, minden jól működik, és Imi is tud biztatni a kellő pillanatban, akkor a mezőny elejében kell végeznünk ” – nyilatkozta Bútor, akinek alapvetően fekszenek az egri pályák, ezt bizonyítja, hogy 2011-ben nyerni tudott ezen a viadalon. A pilóta elmondta még, hogy ezeken a szakaszokon akkor lehet igazán eredményes az ember, ha precízen vezet. Minél pontosabban, minél lendületesebben, a lehető legkevesebbet csúszkálva.
Az idén egyébként az új ralibizottságnak alapkoncepciója volt, hogy ne legyen túl magas a versenyek átlagsebessége, ezért Bútor bízik benne, hogy a hosszú egyenesekben lesznek lassítók. Mert ez az egy esély van arra, hogy ne a magasabb végsebesség döntsön a versenyen, hanem az, hogy ki tud igazán gyorsan autózni a technikás szakaszokon.