Bútor Róbert


Peugeot 207 teszt
 
Bútor „hazatalált”

A teszt után bízik benne, hogy a dobogón pezsgőzhet a hétvégi Eger-ralin

„Ez az én világom – hazataláltam” – jelentette ki Bútor Róbert, akit szemmel láthatóan nagyon feldobott az idénynyitó Eger-rali előtti teszt. 

Lendületet adott neki, reményt, hitet, önbizalmat. 

Pedig ült ő már Super2000-es Peugeot-ban korábban is (legutóbb a 2011-es Mecsek-ralin), de azóta sokat változott a technika, s nem utolsó sorban eltelt másfél év...

„Amikor legutóbb Peugeot 207-est vezettem, még nem használták ezt a széles futóművet, még nem volt kész az új motorfejlesztés... Most azonban már igen, és azt kell mondanom, a mérnökök nagyon jól dolgoztak, mert érezhető a változás. Az autó sokkal vezethetőbb, mint korábban volt, és persze gyorsult is, bár ezt másodpercekben nem nagyon tudnám kifejezni... Inkább úgy fogalmaznék: rizikómentesebben, nyugodtabban lehet vele gyorsan menni, mint korábban. Szóval minden tökéletes volt, hatalmas élménnyel lettem gazdagabb” – mondta Bútor Róbert, aki szerdán összesen 120 kilométert tett meg a Peugeot-val, amelyből 80-at teljesített „gyorsaságiként”, lezárt pályán. 

Bútor tapasztalatait vehetjük akár jó előjelnek is, hiszen a hétvégén rajtol a rali országos bajnokság Egerben, ahol a pilóta navigátorával, Tóth Imrével szeretne a dobogón pezsgőzni. 

„Hat hónapja nem ültem versenyautóban, és tapasztalatból tudom, ilyenkor a nem annyira gyors menet is nagyon gyorsnak tűnik mindenki számára. Így azután viszonyítani sem tudok, csak egyvalami biztos: a hétvégén szeretnék felszabadultan autózni, s ha minden jól megy, az abszolútban dobogóra állni. Bár nem vagyok tisztában azzal, mennyire lesznek gyorsak a WRC-k, bízom benne, hogy van realitása a tervemnek. A teszten sikerült visszatalálnom a régi önmagamhoz, már csak át kéne menteni ezt a formát a versenyre. Ha összeáll a csapat, minden jól működik, és Imi is tud biztatni a kellő pillanatban, akkor a mezőny elejében kell végeznünk ” – nyilatkozta Bútor, akinek alapvetően fekszenek az egri pályák, ezt bizonyítja, hogy 2011-ben nyerni tudott ezen a viadalon. A pilóta elmondta még, hogy ezeken a szakaszokon akkor lehet igazán eredményes az ember, ha precízen vezet. Minél pontosabban, minél lendületesebben, a lehető legkevesebbet csúszkálva. 

Az idén egyébként az új ralibizottságnak alapkoncepciója volt, hogy ne legyen túl magas a versenyek átlagsebessége, ezért Bútor bízik benne, hogy a hosszú egyenesekben lesznek lassítók. Mert ez az egy esély van arra, hogy ne a magasabb végsebesség döntsön a versenyen, hanem az, hogy ki tud igazán gyorsan autózni a technikás szakaszokon.

Friss hírek
2017.12. Mikulás Rallye
2017.10. Mecsek Rallye
2017.07. Veszprém Rallye
2017.06. Skoda Fabia R5
2017.04. Ózd Rallye
2016.10. Mecsek Rallye
2016.04. Eger Rallye
2016.03.
2016.02.
2015.10. Mecsek Rallye
2015.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.12. Mikulás Rallye
2014.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.08. Baranya Kupa összefoglaló
2014.01. A végső döntés
2013.12. Itt a vége
2013.11. Mecsek Rallye összefoglaló
2013.11. Mecsek Rallye előzetes
2013.10. Budapest Rallye összefoglaló
2013.10. Budapest Rallye előzetes
2013.09. Kassa Rallye összefoglaló
2013.09. Kassa Rallye előzetes
2013.07. Veszprém után
2013.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2013.07. Murva teszt
2013.06. Nehéz döntés
2013.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2013.05. Miskolc Rallye előzetes
2013.04. Eger Rallye összefoglaló
2013.04. Peugeot 207 teszt
2013.03. Peugeot 207 S2000!
2013.03. Bevezető
2013.02. 2013-as tervek II.
2013.01. Tatabánya rallye és 2013.
2012.10. Komló rallye összefoglaló
2012.09. Kassa rallye összefoglaló
2012.08. Arad rallye összefoglaló
2012.07. Veszprém rallye összefoglaló
2012.06. Mecsek rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye teszt
2012.03. Mitsubishi aszfalt teszt
2011.09. Mecsek Rallye összefoglaló
2011.08. Arad Rallye összefoglaló
2011.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2011.06. Bükfürdő Rallye összfoglaló
2011.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2011.03. Eger Rallye összefoglaló