Bútor Róbert


Tatabánya rallye és 2013.
 

Új tervek, új célok

 

Tatabánya Rallye-n a VFTS-sel láthatták a szurkolók, Szilveszter Rallye-n a pálya széléről nézelődött Bútor Robi, de vajon mi lesz vele a 2013-as évben?

 

Mesélj először arról, milyen volt a Tatabánya Rallye, ahol már nem a Mitsubishivel versenyeztél!

Ez egy VFTS-es előfutás volt, ahová Jana barátom hívott meg, ő szintén gödöllői, régebben még együtt hóautóztunk és jó barátok is vagyunk. Szeretünk együtt menni, de csak nagyon kevés alkalommal sikerült ez eddig, és részben az ő rábeszélésére vágtam bele ebbe a történetbe. Gerőfi Gábor barátommal, csapatunk oszlopos tagjával indultam, most ő diktálta az itinert nekem. Gáborral még 1994-ben magyar bajnok lettem másodosztályban, tehát nem volt ismeretlen az együttműködés, de utoljára ’95-ben mentünk együtt, elég sok idő kimaradt azóta, és ez abszolút érezhető is volt, nagyon sok érdekes esemény történt… Olyan volt az egész, mintha most mennénk először autóversenyen, holott mindketten több mint 20 éve benne vagyunk a történetben. Igazi retro-feelingje volt az egésznek! A tréningnek, a szállásnak, ahol laktunk… az egésznek! Full retro volt, de összességében azt mondhatom, hogy nagyon jól éreztük magunkat, igazi felszabadult versenyzés volt ez számunkra. Most az egyszer a VFTS is tökéletesen bírta, egyetlen hibája sem volt, minden szakaszt „gyorsasági tempóban” teljesítettünk, és azért idézőjelbe téve mondom ezt, mert mégiscsak a látvány volt a fő szempont. Hógumival, látványosan, a nézőknek, és nagyon nagy élmény volt!

 

Bizonyára a szurkolók örültek ennek…

Igen, azt gondolom, hogy igen, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy itt is nagyon kevés néző volt. Azt gondoltam, sokkal többen állnak majd a pályák mellett, hiszen másodosztály volt, sprint, sőt, még amatőr betétfutam is. Azt hittem, egy ilyen mezőny sokkal több embert vonz, de be kell ismerni, a nézőszám valóban drasztikusan lecsökkent sajnálatos módon. Mindettől függetlenül bízom benne, hogy aki ott volt, annak tetszett! Én megpróbáltam mindent megtenni, nem spóroltam a gumival!

 

A nézőszám növelésében aktívan részt vettél a Szilveszter Rallye-n…

És ott is kevesen voltunk, mint nézők. Ugyanaz volt tapasztalható, mint a tatabányai futamon, hogy nem annyi ember van már kinn, mint régen volt, de mivel ez a rendezvény a Hungaroringre összpontosult, így egy kupacban azért látványosabb volt a nézőszám. Nézőként úgy gondolom, hogy ez sem volt egy rossz verseny, nagyon pontos volt a tervezés, jól össze volt szervezve minden…

 

Miért nem indultál rajta?

Nekem ez a két pálya nem igazán tetszik, inkább szlalom versenyre hasonlít, mint rallye-ra, így engem ez nem húzott annyira, hogy erre 3-4 napot (és pénzt) szánjak. A hosszú karácsonyi szünetben kikapcsolódásként mentem ki megnézni két gyorsot, ami egyébként tetszett, jó volt!

 

Mi lesz veled a 2013-as évben?

Már tavaly november óta folyamatosan tárgyalunk, most három irányvonal van a terveinkben, ami teljes mértékben attól függ, hogy milyen visszajelzések fognak érkezni a támogatók, és lehetséges támogatók oldaláról. Sajnos ezek a válaszok már most is jelentős csúszásban vannak, abszolút érezhető a bizonytalanság a támogatók oldaláról is, így én sem tudok dönteni, támogatók nélkül nincs is miről.

 

Mi ez a három irányvonal?

Jelenleg épp egy DS3 R3-as épül a műhelyünkben, ez egy vadonatúj versenyautó, ami nagyjából 2 hét múlva készül el. Talán ez lehet az egyik projekt, ez abszolút rendelkezésre áll, ezzel főképp ERC, vagy VB futamokon való indulásra gondolok, melyből 2-3-4 futam férhet bele reálisan az idei évbe. Ha pedig már külföldön való versenyzést tervezgetek, akkor nem azért mondom csak és kizárólag az ERC, VB rendezvényeit, mert én csak odavaló vagyok, hanem mert a versenyek színvonala ezen a kétfajta rendezvény sorozaton olyan, ami korrekt, kontrollált és minőségi. Jók a pályák, megfelelőek a biztonsági elemek… így ezért húz ide a szívem egyik fele. Nem az álmom, hogy DS3 R3-assal menjek, ez inkább B-tervként szerepel jelenleg, és talán ez tud a legegyszerűbben megvalósulni, új kihívásnak is tűnik, de ebben is van negatívum. Egy-egy ilyen külföldi verseny a felkészüléssel és mindennel együtt nagyjából másfél-két hetet igényel, és én ennyit nem tudok távol lenni a családomtól. Nem vagyok már 20 éves, hogy tét nélkül eldobjak mindent, és elszaladjak Franciaországba, vagy bárhová, ahol verseny van…

 

Mi az A-terv?

Itthon egy S2000-essel, vagy R5-össel, ez a fő irány! Nekem ez az A-verzió, én ezt szeretném a legjobban, ezen dolgozom most leginkább, hogy itthon tudjak menni ,ezen kettő valamelyikével, de ez egyértelműen a támogatói háttéren múlik és az is biztos, hogy ehhez kell a legtöbb pénz.

 

És mi újság a Mitsubishi Evo X-essel?

Az a C-verzió, hogy az marad, és azzal versenyzünk idehaza.  Bár nem gondolom, hogy ne tudnám eladni, de ha mégis így történne, és nem jönnének új támogatók sem, nem állna össze úgy a költségvetés, ahogyan az a fejemben megszületett, akkor maradna ez a verzió, hogy itthon továbbra is a Mitsubishivel.

 

Örömmel hallom, hogy a negyedik verziót már nem is említed, amiről tavaly a bajnokság végeztével beszélgettünk, amikor az is felvetődött, hogy idén talán egyáltalán nem fogsz versenyezni.

Úgy gondolom, hogy versenyezni szeretnék, de biztos, hogy keresem azt a verziót, hogy korrektebb versenyeken tudjak indulni. Úgy látom, hogy az RSB és az MNASZ körüli változások is egy picikét mintha ebbe az irányba mennének, és lehet, hogy naiv vagyok, de hiszek abban, hogy nagyobb rend lesz 2013-ban, mint 2012-ben volt. Viszont, ha az lesz a fő történet, hogy Mitsubishivel fogok menni, akkor nem a győzelemre fogok koncentrálni, nem leszek görcsösen eredmény centrikus, megpróbálok inkább látványosan és jól autózni, mert úgy vélem, ha ezt is szabályosan akarom csinálni, akkor úgysem tudok olyan eredményt elérni, amit szeretnék, akkor pedig felesleges görcsölni. Szeretnék akkor inkább az élvezetre menni, és remélem, hogy az a pár néző, aki kilátogat még, az is élvezheti majd mindezt! Nem szeretnék ebbe idegileg belerokkanni, és belefáradni… tavaly egy kicsit megtelt ezzel a hócipőm, de az utóbbi egy hónapban ezt teljesen kipihentem, sikeresen túl vagyok a 2012-es év nyűgjein, így most azt gondolom, egy aránylag jó éven vagyunk túl, függetlenül attól, hogy nehéz év volt. Új tervek, új célok vannak és most ez a lényeg!

 


Friss hírek
2017.12. Mikulás Rallye
2017.10. Mecsek Rallye
2017.07. Veszprém Rallye
2017.06. Skoda Fabia R5
2017.04. Ózd Rallye
2016.10. Mecsek Rallye
2016.04. Eger Rallye
2016.03.
2016.02.
2015.10. Mecsek Rallye
2015.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.12. Mikulás Rallye
2014.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.08. Baranya Kupa összefoglaló
2014.01. A végső döntés
2013.12. Itt a vége
2013.11. Mecsek Rallye összefoglaló
2013.11. Mecsek Rallye előzetes
2013.10. Budapest Rallye összefoglaló
2013.10. Budapest Rallye előzetes
2013.09. Kassa Rallye összefoglaló
2013.09. Kassa Rallye előzetes
2013.07. Veszprém után
2013.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2013.07. Murva teszt
2013.06. Nehéz döntés
2013.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2013.05. Miskolc Rallye előzetes
2013.04. Eger Rallye összefoglaló
2013.04. Peugeot 207 teszt
2013.03. Peugeot 207 S2000!
2013.03. Bevezető
2013.02. 2013-as tervek II.
2013.01. Tatabánya rallye és 2013.
2012.10. Komló rallye összefoglaló
2012.09. Kassa rallye összefoglaló
2012.08. Arad rallye összefoglaló
2012.07. Veszprém rallye összefoglaló
2012.06. Mecsek rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye teszt
2012.03. Mitsubishi aszfalt teszt
2011.09. Mecsek Rallye összefoglaló
2011.08. Arad Rallye összefoglaló
2011.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2011.06. Bükfürdő Rallye összfoglaló
2011.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2011.03. Eger Rallye összefoglaló