Bútor Róbert


Kassa rallye
  

Élménymentes pontvadászat

 

 

Nagyon változatos versenyen van túl a TBR Racing versenyzőpárosa, akik a hétvégén a szlovákiai Kassa Rallye-n mérettették meg magukat, nehéz pályákon, változatos időjárás mellett, igazán embert próbáló körülmények közepette.

 

 

Bútor Robi: „Az aradi futam után már úgy tűnt, látjuk a fényt az alagút végén, de most ismét kicsit visszasüllyedtünk. Az első napon, a 3. gyorsaságin eltört egy hosszlengőkar az autó jobb hátuljában, így emiatt azon a gyorson 40 másodperc hátrányt gyűjtöttünk, majd a nap végén még egy jobb első defekt is hátráltatott, ami újabb másodpercekbe került. Mindezektől függetlenül is úgy érzem, hogy nem mentünk jól! Nagyon rossz ezt saját magamnak is beismernem, de egyszerűen a gyors pályákon nem mertem olyan tempóval menni, ahogyan kellett volna. Egyrészt még mindig nem ismerem kellően az autót, hiszen aszfalton versenykörülmények között mindössze fél gyorsaságit teljesítettünk Pécsett, másrészt három tréningből ilyen tempót autózni iszonyat nagy felelősség, harmadrészt pedig továbbra sem szeretek 170 km/h-s tempó fölött autózni, így ezek összességében adták, hogy nem tudtunk jó időket menni.”

 

A negyedik pályán viszont nem csak jó időeredményt futottak, de ott már önmagukhoz – és a magyar ellenfelekhez – képest is jót sikerült autózniuk. „Talán ez volt az egyetlen gyors, ami maradandó élményt okozott a Kassa Rallye alatt, mind eredmény, mind pedig a belülről átélt élmény szempontjából.” – hallhattuk Robitól a versenyt követően, de egyúttal azt is hozzátette, hogy ez nagyjából már jól volt, mégis alulteljesített önmagához képest, és hagytak benn jócskán még itt is.

 

A szombati folytatás sem alakult szerencsésebben, hiszen míg az első gyorson minden rendben volt, jó eredménnyel versenyeztek, a második gyorson újra hengerfejes lett a Mitsubishi.  Lekapcsolt ALS-szel, forró vízzel teljesítették a verseny hátralévő részét, gondolkozva a kiállás lehetőségén is.

 

Bútor Robi: „Nagyon-nagyon rossz volt így menni, iszonyatosan gyenge volt az autó, és vezethetetlen, ami gondolom kívülről nézve is jól látszott. Pont emiatt gondolkoztunk a kiálláson, nem akartuk „égetni” magunkat, de az észérvek alapján mégis úgy döntöttünk, végig kell csinálnunk, ha már kijöttünk és annyi energiát, munkát belefektettünk ebbe a versenybe. Nyögvenyelősen, de beértünk a célba, az abszolút 5. helyen. Soha nem voltam egy nagy pontvadász alkat, nehéz volt ezt így végigvinni, és gyakorlatilag teljesen élménymentes volt az egész, de az év végi eredményünk és támogatóink miatt mégis ez volt a helyes döntés. ”

 

A kitűzött cél elérték, a kassai eredménnyel az éves értékelésben egy hellyel előrébb léptek, így jelenleg a bajnokság negyedik helyén állnak, innét várják a záró futamként megrendezésre kerülő Baranya Kupát.

 

Bútor Robi: „Remélem, ott már sikerül valami pozitív élményt is szereznünk, mert ez a rengeteg kudarc nagyon lehúzott, olyan, mintha elfelejtettem volna vezetni. Nehéz így menni, hogy nem vagyok a megfelelően koncentrált állapotban, és borzasztó mértékben rombolja a vezetési tudásomat. Nem is gondoltam, hogy ez ennyire erős hatással van egymásra, pedig ez most Kassán bebizonyosodott, néhol olyan voltam, mint aki most ül először versenyautóban, és ez iszonyatosan rossz volt! Ezek a belső élmények pedig egyre lejjebb húztak… sajnos ez abszolút nem a mi versenyünk volt!”

 

 

 

 

 

 


Friss hírek
2023.09.08-10. WHB Győr Rallye
2023.08.04-06. Veszprém Rallye
2023.06.22-24. Mecsek Rallye
2023.03.31.-04.02. Székesfehérvár Rallye
2022.11.26-27. Rally Show Santa Domenica
2022.07. Székesfehérvár-Veszprém Rallye
2022.06. Mecsek Rallye
2022.06. Új támogatók
2022.05. Cered WRC teszt
2022.04. Elkészült a WRC
2022.04. Rallye Croatia
2022.04. Cered Peugeot teszt
2021.10. Rally Hungary
2021.08. ZEG Rally Show
2021,07,Székesfehérvár-Veszprém Rallye
2021.06. Mecsek Rallye
2020.12. Mikulás Rallye
2020.07. Salgó Rallye
2019.12. Mikulás Rallye
2019.11. Nyíregyháza Rallye
2019.07.Veszprém Rallye
2019.04. Miskolc Rallye
2018.12. Mikulás Rallye
2018.11. Nyíregyáza Rallye után
2018.11. Nyíregyáza Rallye előzetes riport
2018.07. Veszprém Rallye
2018.05. Szombathely Rallye
2017.12. Mikulás Rallye
2017.10. Mecsek Rallye
2017.07. Veszprém Rallye
2017.06. Skoda Fabia R5
2017.04. Ózd Rallye
2016.10. Mecsek Rallye
2016.04. Eger Rallye
2016.03.
2016.02.
2015.10. Mecsek Rallye
2015.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.12. Mikulás Rallye
2014.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.08. Baranya Kupa összefoglaló
2014.01. A végső döntés
2013.12. Itt a vége
2013.11. Mecsek Rallye összefoglaló
2013.11. Mecsek Rallye előzetes
2013.10. Budapest Rallye összefoglaló
2013.10. Budapest Rallye előzetes
2013.09. Kassa Rallye összefoglaló
2013.09. Kassa Rallye előzetes
2013.07. Veszprém után
2013.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2013.07. Murva teszt
2013.06. Nehéz döntés
2013.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2013.05. Miskolc Rallye előzetes
2013.04. Eger Rallye összefoglaló
2013.04. Peugeot 207 teszt
2013.03. Peugeot 207 S2000!
2013.03. Bevezető
2013.02. 2013-as tervek II.
2013.01. Tatabánya rallye és 2013.
2012.10. Komló rallye összefoglaló
2012.09. Kassa rallye összefoglaló
2012.08. Arad rallye összefoglaló
2012.07. Veszprém rallye összefoglaló
2012.06. Mecsek rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye teszt
2012.03. Mitsubishi aszfalt teszt
2011.09. Mecsek Rallye összefoglaló
2011.08. Arad Rallye összefoglaló
2011.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2011.06. Bükfürdő Rallye összfoglaló
2011.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2011.03. Eger Rallye összefoglaló