Bútor Róbert


Arad rallye
  

Az elejétől a végéig

 

 

A hazai bajnokság negyedik futamának a romániai Arad és környéke adott otthont, melyen részt vett a Bútor-Tóth páros is, és egy problémamentes, kemény futamon végül dobogóra állhattak.

 

 

Bútor Robi: „Összességében egy jó versenyen vagyunk túl. A pályák szinte ugyanazok voltak, mint a tavalyi évben, egyetlen szakasz volt, amely ezúttal ellenkező irányban szerepelt a programban. Sokat segített, hogy már volt némi helyismeretünk, nem kellett újra felírnunk az elejétől a végéig a pályákat, elegendő volt a tavalyi itinerünket kijavítgatni… amiben azért volt hiba rendesen. Így most biztonságosabban és gyorsabban tudtunk versenyezni.”

 

A magyar pályáktól egészen eltérő jellegű murvás utakon zajlott a küzdelem, Robi szerint is az ötödik és a hatodik  gyorsasági volt az, mely leginkább meghatározta a verseny végkimenetelét. Iszonyatosan nehéz pályák, melyek nemzetközi viszonylatban – IRC vagy VB futamon – is megállnák a helyüket, nagy kihívás elé állítva az ottani mezőnyt is.  A páros taktikája ennek ismeretében nem lehetett más, minthogy a már megszokott külföldön alkalmazott stílusban, erős 80 %-on teljesítsenek, hiszen biztosak voltak benne, hogy ez a két gyorsasági rengeteg áldozatot követel majd.

 

Bútor Robi: „Ahogyan vártuk is, az  5-6. gyorson nagyon sokan kiestek, így a hatodik gyorsasági végére, mi egyik pillanatról a másikra az abszolút értékelés második helyén találtuk magunkat. Nem azért, mert annyira gyorsan mentünk, hanem mert a többiek hibáztak előttünk. Jó helyezésként értékeltük ezt a második helyet, már csak azért is, mert az előttünk kieső párosok nem technikai probléma miatt álltak ki, hanem hibáztak, így mi versenykörülmények között kerültünk előre.”

 

 

 

Az ORB értékelésben a mért időeredmények alapján a Bútor Róbert – Tóth Imre páros az abszolút második helyet szerezte meg, ám a Felügyelő Testület döntése szerint megnyerték a futamot, hiszen az előttük végző Kazár-Ferencz párost kizárták a versenyből.

 

Bútor Robi: „Mi ezt a döntést nem kívánjuk kommentálni, hiszen egy autóverseny arról szól, hogy a versenyzők a Felügyelő Testület alá vannak rendelve, és ha valaki szabálytalan és ezt a bizonyítékok alapján a Felügyelő Testület így gondolja, akkor azt kizárhatják. Ránk nem tartozik, hogy milyen döntést hoztak, ez nem a mi dolgunk!”. Természetesen tudjuk, hogy az időeredményeink alapján 2.helyen végeztünk.

 

A versenyt követően a csapatot megdöbbentette Kazár Mikiék önmagukat mentegető sajtóközleménye, melyben a TBR Racing navigátorát is belekeverték az események sorozatába.

„...Csapatvezetőm Szabadi Levente a versenyirodának kinevezett sátornál állt és egy véletlenül meghallott beszélgetésnek köszönhetően értesült a kizárásról, előtte nem igazán tudta mire vélni a sátorból kijövő Tóth Imre azon gúnyos megjegyzését, hogy „most figyeljetek”! Levente érdeklődésére közölték, hogy ki vagyunk zárva..."” /Kazár Miklós levele, duen.hu forrásból/

 

A kizáráshoz kapcsolódó eseményekből a Bútor-Tóth páros teljes egészében kimaradt, hiszen a hatodik gyorsaságit versenykörülmények között teljesítették, az ismert problémás szituációról is csak később, a gyűjtőben értesültek. Nem voltak jelen a megállított versenyzőpárosok között, nem kerültek vitába másokkal.

 

Bútor Róbert: „Mi erről az egészről semmit nem tudtunk, csak azt láttunk, hogy az előttünk lévők borzasztóan rossz időkkel teljesítették a gyorsasági szakaszt. Meg is beszéltük Imivel az autóban,útban a gyűjtő felé, hogy semmiféle állásfoglalást nem teszünk ebben az ügyben, éppen azért, hogy ne keverjenek bele minket is. Végül mégis megpróbálnak belekeverni és ezzel úgy beállítani az ügyet,mintha a győzelem érdekében mi részt vettünk volna a kizárási procedúrában!  Ahogyan az idei év alakult számunkra, és ahogy láttam egyes versenyzők hozzáállását a szabályok betartásához,engem már egyáltalán nem érdekelt, hogy a bajnokságban végül hányadik helyen zárunk, mint ahogy most sem érdekelt, hogy ezen a versenyen hányadik helyen végzünk. Mi most is csak versenyeztünk, nem is akartunk másokkal foglalkozni. Az ominózus gyorsasági szakaszt követően Imi valóban megjelent a versenyirodán, de eszünkbe sem jutott, hogy a problémás helyzetbe bármely módon is beleszóljunk. Csupán arra voltunk kíváncsiak, hogy mi milyen időeredményt kapunk arra a gyorsaságira, mert bár versenyben teljesítettük, fennállt a lehetősége, hogy mi is átlagidőt kapunk, ami befolyásolhatta volna az addigi eredményünket. Nekem teljesen lényegtelen, hogy Kazárt kizárják-e, hogy a versenyt mi nyertük-e. Ezúton is szeretném cáfolni, hogy Tóth Imrének, vagy a TBR Racing csapatnak bármi köze lenne ehhez az egészhez! Ez kimondottan csak Kazár Miklósról és Botka Dávidról szól, és ezúton is szeretnék megkérni mindenkit, hogy minket ne is keverjen bele!”

 

Fontos volt viszont a csapat számára, hogy ez volt az első verseny, ahol majdnem problémamentesen üzemelt az EVO X-es. Nagyon-nagyon jól működött, és Robi elmondása szerint is nagyon jó volt vele versenyezni, van még jócskán az autóban, de ez a verseny nem arról szólt, hogy 100 %-on autózzanak. 130 km-t gyűjtöttek, versenykilométerek között, ami mindenképp hasznos a jövőre nézve.

 

Bútor Róbert: „Egyetlen egy technikai problémánk volt, az utolsó gyors utolsó 10 kilométerét kettes fokozatban kellett teljesítenünk, mert a harmadik-negyedik fokozat szétment. Ez eléggé megijesztett, de nagy önfegyelmet tudtam gyakorolni, és tudtam arra koncentrálni, hogy ilyen körülmények között is le tudjunk menni – a lehető leggyorsabban – a gyorsról. Még így is második időt futottunk a magyar mezőnyben, ami a pontozási rendszert tekintve nem is jött rosszul.”

 

A csapat már megkezdte az autó felkészítését a Kassa Rallye-ra, hogy Robiék aszfalton is bizonyíthassanak. Mindenképp szeretnék megszerezni aszfaltos pályán is az első 160 versenykilométert, hiszen az idei évben alig fél gyorsaságit tudtak ilyen talajon versenyezni. Továbbra sem más a cél, mint: tanulni, tanulni, tanulni!

 

 

 

 

 

 

 

 


Friss hírek
2017.12. Mikulás Rallye
2017.10. Mecsek Rallye
2017.07. Veszprém Rallye
2017.06. Skoda Fabia R5
2017.04. Ózd Rallye
2016.10. Mecsek Rallye
2016.04. Eger Rallye
2016.03.
2016.02.
2015.10. Mecsek Rallye
2015.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.12. Mikulás Rallye
2014.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.08. Baranya Kupa összefoglaló
2014.01. A végső döntés
2013.12. Itt a vége
2013.11. Mecsek Rallye összefoglaló
2013.11. Mecsek Rallye előzetes
2013.10. Budapest Rallye összefoglaló
2013.10. Budapest Rallye előzetes
2013.09. Kassa Rallye összefoglaló
2013.09. Kassa Rallye előzetes
2013.07. Veszprém után
2013.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2013.07. Murva teszt
2013.06. Nehéz döntés
2013.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2013.05. Miskolc Rallye előzetes
2013.04. Eger Rallye összefoglaló
2013.04. Peugeot 207 teszt
2013.03. Peugeot 207 S2000!
2013.03. Bevezető
2013.02. 2013-as tervek II.
2013.01. Tatabánya rallye és 2013.
2012.10. Komló rallye összefoglaló
2012.09. Kassa rallye összefoglaló
2012.08. Arad rallye összefoglaló
2012.07. Veszprém rallye összefoglaló
2012.06. Mecsek rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye teszt
2012.03. Mitsubishi aszfalt teszt
2011.09. Mecsek Rallye összefoglaló
2011.08. Arad Rallye összefoglaló
2011.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2011.06. Bükfürdő Rallye összfoglaló
2011.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2011.03. Eger Rallye összefoglaló