Kalandosan, de végre a célban!
Az év harmadik futamán az autó háromszor gondolta úgy, hogy ezúttal sem szeretne felállni a céldobogóra, ám a szerelők munkájának hála ez mégsem így történt, Robiék pályán folytatott küzdelmének következtében pedig az abszolút negyedik helyen zártak.
A versenyt megelőző teszten 60-70 km-t autózott Bútor Robi az Evo X-essel, és ahogyan az lenni szokott, ott még semmilyen műszaki probléma nem merült fel, bizakodva várták a pénteki versenynapot, amikor már a kezdés előtt az autó újra ráhozta a frászt a csapatra.
Bútor Robi: „Az volt a legzavaróbb, hogy már az első gyorsaságit megelőzően a gépátvétel után felmerült egy jelentős műszaki probléma. Volt még 2 percünk, hogy elinduljunk az első gyorsra, de az autó még nem indult be! Én lélekben már ott feladtam, ezt egyszerűen nem akartuk elhinni! Majd a fiúk olyan rohammunkát végeztek, bevetve minden szaktudásukat és problémamegoldó képességüket, hogy nagy nehezen az utolsó percben mégis ki tudtunk menni.”
Az első gyorsaságit egy szivárgó benzincső tudatában teljesítették, így talán érthető, hogy a TBR Racing miért tűzoltó készülékekkel felszerelve érkezett a beíróba. A megbeszéltek szerint – legfőképp a tavalyi rossz emlékek miatt – úgy döntöttek, hogy ha az autó mégis kigyulladna, nem állnak meg benn a gyorson, a célig viszik és megpróbálják ott eloltani. Szerencsére a tűz elmaradt, jöhetett a következő gyors, ahol viszont egy futóműhiba hátráltatta a párost, melyet még a szervizben is csupán nehezen orvosoltak a szerelők, hiszen a meghibásodott GL-szem nem akart kijönni a helyéről, így itt is mindössze két másodpercen múlt, hogy nem késtek ki, és versenyben maradtak.
A verseny során kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott a páros, a gyorsaságikon körről-körre tudtak 5-8 másodperceket javulni és folyamatosan tartották az abszolút ötödik helyüket. Az első négy párossal nem igazán tudták felvenni a versenyt, de a többieket stabilan maguk mögött tudták tartani. A küzdelem az utolsó gyorsasági céljáig izgalmakkal teli volt, melyet Robiék esetében egy újabb hiba csak még tovább fokozott.
Bútor Robi: „Úgy álltunk oda az utolsó szakasz rajtjába, hogy semmi probléma nem volt az autóval, de 5 métert nem mentünk gond nélkül! Amikor a rajt pillanatában leléptem a kuplungról, rögtön éreztem, hogy nem megy az autó! A motor csak 4 ezres fordulatig működött, a gázt egyharmadig lehetett csak nyomni, mert túlnyomva a pedált lassulni kezdett az autó. Ismét jött az „ezt nem hiszem el!” érzés… így zártuk a futamot.”
Kemény verseny volt ez a TRB Racing és versenyzői számára, mégis elégedettek, a kitűzött célt elérték, hiszen a folyamatos javulás mellett célba vitték az autót. Még vannak gyenge pontjai a kocsinak, gyűjteni kell a versenykilométereket, hogy ezeket maximálisan kiküszöböljék, és úgy vélik, az idei év maradék két versenyén reálisan a negyedik-ötödik hely megszerzése lehet a cél.
Bútor Robi: „Tökéletesíteni kell az autót, meg kell tanulnom menni vele, hogy versenyképes legyek a mezőnyben. Azt nem mondom, hogy így az élmezőnnyel versenyképes tudok lenni az idén, mert úgy érzem, hogy ahhoz a szabályok betartását egy picit lazábbra kellene vennem, de ezt én nem szeretném most sem megtenni, mint ahogy eddig sem tettem.”