Bútor Róbert


Veszprém rallye
  

Kalandosan, de végre a célban!

 

 

 

Az év harmadik futamán az autó háromszor gondolta úgy, hogy ezúttal sem szeretne felállni a céldobogóra, ám a szerelők munkájának hála ez mégsem így történt, Robiék pályán folytatott küzdelmének következtében pedig az abszolút negyedik helyen zártak.

 

A versenyt megelőző teszten 60-70 km-t autózott Bútor Robi az Evo X-essel, és ahogyan az lenni szokott, ott még semmilyen műszaki probléma nem merült fel, bizakodva várták a pénteki versenynapot, amikor már a kezdés előtt az autó újra ráhozta a frászt a csapatra.

 

Bútor Robi: „Az volt a legzavaróbb, hogy már az első gyorsaságit megelőzően a gépátvétel után felmerült egy jelentős műszaki probléma. Volt még 2 percünk, hogy elinduljunk az első gyorsra, de az autó még nem indult be! Én lélekben már ott feladtam, ezt egyszerűen nem akartuk elhinni! Majd a fiúk olyan rohammunkát végeztek, bevetve minden szaktudásukat és problémamegoldó képességüket, hogy nagy nehezen az utolsó percben mégis ki tudtunk menni.”

 

Az első gyorsaságit egy szivárgó benzincső tudatában teljesítették, így talán érthető, hogy a TBR Racing miért tűzoltó készülékekkel felszerelve érkezett a beíróba. A megbeszéltek szerint – legfőképp a tavalyi rossz emlékek miatt – úgy döntöttek, hogy ha az autó mégis kigyulladna, nem állnak meg benn a gyorson, a célig viszik és megpróbálják ott eloltani. Szerencsére a tűz elmaradt, jöhetett a következő gyors, ahol viszont egy futóműhiba hátráltatta a párost, melyet még a szervizben is csupán nehezen orvosoltak a szerelők, hiszen a meghibásodott GL-szem nem akart kijönni a helyéről, így itt is mindössze két másodpercen múlt, hogy nem késtek ki, és versenyben maradtak.

 

A verseny során kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott a páros, a gyorsaságikon körről-körre tudtak 5-8 másodperceket javulni és folyamatosan tartották az abszolút ötödik helyüket. Az első négy párossal nem igazán tudták felvenni a versenyt, de a többieket stabilan maguk mögött tudták tartani. A küzdelem az utolsó gyorsasági céljáig izgalmakkal teli volt, melyet Robiék esetében egy újabb hiba csak még tovább fokozott.

 

Bútor Robi: „Úgy álltunk oda az utolsó szakasz rajtjába, hogy semmi probléma nem volt az autóval, de 5 métert nem mentünk gond nélkül! Amikor a rajt pillanatában leléptem a kuplungról, rögtön éreztem, hogy nem megy az autó! A motor csak 4 ezres fordulatig működött, a gázt egyharmadig lehetett csak nyomni, mert túlnyomva a pedált lassulni kezdett az autó. Ismét jött az „ezt nem hiszem el!” érzés… így zártuk a futamot.”

 

Kemény verseny volt ez a TRB Racing és versenyzői számára, mégis elégedettek, a kitűzött célt elérték, hiszen a folyamatos javulás mellett célba vitték az autót. Még vannak gyenge pontjai a kocsinak, gyűjteni kell a versenykilométereket, hogy ezeket maximálisan kiküszöböljék, és úgy vélik, az idei év maradék két versenyén reálisan a negyedik-ötödik hely megszerzése lehet a cél.

 

Bútor Robi: „Tökéletesíteni kell az autót, meg kell tanulnom menni vele, hogy versenyképes legyek a mezőnyben. Azt nem mondom, hogy így az élmezőnnyel versenyképes tudok lenni az idén, mert úgy érzem, hogy ahhoz a szabályok betartását egy picit lazábbra kellene vennem, de ezt én nem szeretném most sem megtenni, mint ahogy eddig sem tettem.”

 

 

 

 

 

 


Friss hírek
2023.09.08-10. WHB Győr Rallye
2023.08.04-06. Veszprém Rallye
2023.06.22-24. Mecsek Rallye
2023.03.31.-04.02. Székesfehérvár Rallye
2022.11.26-27. Rally Show Santa Domenica
2022.07. Székesfehérvár-Veszprém Rallye
2022.06. Mecsek Rallye
2022.06. Új támogatók
2022.05. Cered WRC teszt
2022.04. Elkészült a WRC
2022.04. Rallye Croatia
2022.04. Cered Peugeot teszt
2021.10. Rally Hungary
2021.08. ZEG Rally Show
2021,07,Székesfehérvár-Veszprém Rallye
2021.06. Mecsek Rallye
2020.12. Mikulás Rallye
2020.07. Salgó Rallye
2019.12. Mikulás Rallye
2019.11. Nyíregyháza Rallye
2019.07.Veszprém Rallye
2019.04. Miskolc Rallye
2018.12. Mikulás Rallye
2018.11. Nyíregyáza Rallye után
2018.11. Nyíregyáza Rallye előzetes riport
2018.07. Veszprém Rallye
2018.05. Szombathely Rallye
2017.12. Mikulás Rallye
2017.10. Mecsek Rallye
2017.07. Veszprém Rallye
2017.06. Skoda Fabia R5
2017.04. Ózd Rallye
2016.10. Mecsek Rallye
2016.04. Eger Rallye
2016.03.
2016.02.
2015.10. Mecsek Rallye
2015.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.12. Mikulás Rallye
2014.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.08. Baranya Kupa összefoglaló
2014.01. A végső döntés
2013.12. Itt a vége
2013.11. Mecsek Rallye összefoglaló
2013.11. Mecsek Rallye előzetes
2013.10. Budapest Rallye összefoglaló
2013.10. Budapest Rallye előzetes
2013.09. Kassa Rallye összefoglaló
2013.09. Kassa Rallye előzetes
2013.07. Veszprém után
2013.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2013.07. Murva teszt
2013.06. Nehéz döntés
2013.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2013.05. Miskolc Rallye előzetes
2013.04. Eger Rallye összefoglaló
2013.04. Peugeot 207 teszt
2013.03. Peugeot 207 S2000!
2013.03. Bevezető
2013.02. 2013-as tervek II.
2013.01. Tatabánya rallye és 2013.
2012.10. Komló rallye összefoglaló
2012.09. Kassa rallye összefoglaló
2012.08. Arad rallye összefoglaló
2012.07. Veszprém rallye összefoglaló
2012.06. Mecsek rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye teszt
2012.03. Mitsubishi aszfalt teszt
2011.09. Mecsek Rallye összefoglaló
2011.08. Arad Rallye összefoglaló
2011.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2011.06. Bükfürdő Rallye összfoglaló
2011.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2011.03. Eger Rallye összefoglaló