Újabb rövidtávfutás
Második versenyére készült a csapat, de sajnos Pécsről is csalódottan tértek haza, hiszen ezúttal egy műszaki hiba miatt estek ki. Nagyon rövidre sikerült a verseny, és a várva várt visszaigazolást most sem kapták meg, továbbra is rejtély, vajon mennyire gyorsak a mezőnyhöz képest.
A versenyt megelőző napon egy 95 km-es teszten vett részt a páros, ahol megpróbálták kiküszöbölni a bükfürdői baleset után újjáépített autón előforduló hibákat. A technika itt még gyönyörűen üzemelt, a beállítások is jók voltak, és a pilóta is kellő bátorsággal autózott a tesztpályán. Úgy érezték, hogy minden rendben, jöhet az éles versenyzés.
Bútor Robi: „Gyakorlatilag most sem tudtunk egyetlen egy gyorsot sem teljesíteni, hiszen már az első szakaszon a pálya felétől lekapcsolt ALS-szel és 130 fokos vízzel gurultunk le a célba. Amikor megláttam, hogy minden pirosan világít és villog, jelezvén hogy „állj meg! állj meg!”, akkor abban a pillanatban úgy összedőltem, hogy azt sem tudom, hogyan értünk le a pálya végéig, nem emlékszem a kanyarokra, a tempónkra… Nem akartam elhinni, hogy ilyen létezik, hogy kétszer egymás után ilyen balszerencse érjen.
A TBR csapat nagyon készült a Mecsek Rallye-ra, és a bükfürdői baleset után külön kihívás volt, hogy a rendelkezésre álló két és fél hét alatt felkészítsék az autót. Robinak mindig is a kedvence volt a pécsi verseny, hiszen remek pályákon zajlik a küzdelem, 20 év alatt egyszer sem esett ki Mecsek Rallye-n, mindig is itt tudott a legsikeresebben szerepelni, de ez most először nem jött össze. Bár a második balszerencse Robit is megtörte, mégis úgy érzi, hogy nem adja fel. Folytatják az évet, egy új irányvonalat kijelölve.
Bútor Robi: „Úgy érzem, hogy a sors most nem igazán támogat bennünket, de ki kell jönnünk ebből a gödörből. Tapasztalatokat kell szereznem az autóval – amihez most már biztos, hogy egy-két külföldi futamon való indulásra is szükség lesz -, üzembiztossá, megbízhatóvá, stabillá kell tenni a Mitsubishit, mint amilyenek az eddigi versenyautóim is voltak. Véleményem szerint a mostani kiesésünkben szerepet játszott, hogy az eredeti elképzelésemmel ellentétben mégis átálltunk a bioetanol használatára (hogy ezzel javítsunk a motorteljesítményen), holott év elején éppen azért nem szerettem volna ezzel versenyezni, mert több autóról is hallottam, ami emiatt lett hengerfejes. Rossz döntést hoztam, inkább ne legyen 330 lóerős a kocsi, de legyen megbízható, és mellette nekem kell gyorsulni. Nem szabad, hogy az üzembiztonság rovására menjen az erő, vissza kell venni a teljesítményből és mi most ebbe az irányba indulunk el. A következő versenyre visszaállítok mindent az eredeti állapotra, ahogyan az a fejemben év elején megszületett, és megpróbálunk egy új vonalon elindulni, a megbízhatóság és a kiszámíthatóság vonalán!”
A csapat az idei bajnokságban már nem reméli, hogy túl jó eredménnyel szerepelhetne, de nem adják fel és kitartanak amellett, hogy folytatják a versenyzést, a következő 4-5-6 futamon célba akarnak érni, megszerezni a kellő tapasztalatokat egy üzembiztos autóval.