Bútor Róbert


Mecsek Rallye
 

Újabb rövidtávfutás

 

 

 

Második versenyére készült a csapat, de sajnos Pécsről is csalódottan tértek haza, hiszen ezúttal egy műszaki hiba miatt estek ki. Nagyon rövidre sikerült a verseny, és a várva várt visszaigazolást most sem kapták meg, továbbra is rejtély, vajon mennyire gyorsak a mezőnyhöz képest.

 

A versenyt megelőző napon egy 95 km-es teszten vett részt a páros, ahol megpróbálták kiküszöbölni a bükfürdői baleset után újjáépített autón előforduló hibákat. A technika itt még gyönyörűen üzemelt, a beállítások is jók voltak, és a pilóta is kellő bátorsággal autózott a tesztpályán. Úgy érezték, hogy minden rendben, jöhet az éles versenyzés.

 

Bútor Robi: „Gyakorlatilag most sem tudtunk egyetlen egy gyorsot sem teljesíteni, hiszen már az első szakaszon a pálya felétől lekapcsolt ALS-szel és 130 fokos vízzel gurultunk le a célba. Amikor megláttam, hogy minden pirosan világít és villog, jelezvén hogy „állj meg! állj meg!”, akkor abban a pillanatban úgy összedőltem, hogy azt sem tudom, hogyan értünk le a pálya végéig, nem emlékszem a kanyarokra, a tempónkra… Nem akartam elhinni, hogy ilyen létezik, hogy kétszer egymás után ilyen balszerencse érjen.

 

A TBR csapat nagyon készült a Mecsek Rallye-ra, és a bükfürdői baleset után külön kihívás volt, hogy a rendelkezésre álló két és fél hét alatt felkészítsék az autót. Robinak mindig is a kedvence volt a pécsi verseny, hiszen remek pályákon zajlik a küzdelem, 20 év alatt egyszer sem esett ki Mecsek Rallye-n, mindig is itt tudott a legsikeresebben szerepelni, de ez most először nem jött össze.  Bár a második balszerencse Robit is megtörte, mégis úgy érzi, hogy nem adja fel. Folytatják az évet, egy új irányvonalat kijelölve.

 

Bútor Robi: „Úgy érzem, hogy a sors most nem igazán támogat bennünket, de ki kell jönnünk ebből a gödörből. Tapasztalatokat kell szereznem az autóval – amihez most már biztos, hogy egy-két külföldi futamon való indulásra is szükség lesz -, üzembiztossá, megbízhatóvá, stabillá kell tenni a Mitsubishit, mint amilyenek az eddigi versenyautóim is voltak. Véleményem szerint a mostani kiesésünkben szerepet játszott, hogy az eredeti elképzelésemmel ellentétben mégis átálltunk a bioetanol használatára (hogy ezzel javítsunk a motorteljesítményen), holott év elején éppen azért nem szerettem volna ezzel versenyezni, mert több autóról is hallottam, ami emiatt lett hengerfejes. Rossz döntést hoztam, inkább ne legyen 330 lóerős a kocsi, de legyen megbízható, és mellette nekem kell gyorsulni. Nem szabad, hogy az üzembiztonság rovására menjen az erő, vissza kell venni a teljesítményből és mi most ebbe az irányba indulunk el. A következő versenyre visszaállítok mindent az eredeti állapotra, ahogyan az a fejemben év elején megszületett, és megpróbálunk egy új vonalon elindulni, a megbízhatóság és a kiszámíthatóság vonalán!”

 

A csapat az idei bajnokságban már nem reméli, hogy túl jó eredménnyel szerepelhetne, de nem adják fel és kitartanak amellett, hogy folytatják a versenyzést, a következő 4-5-6 futamon célba akarnak érni, megszerezni a kellő tapasztalatokat egy üzembiztos autóval.

 

 

 


Friss hírek
2024.04.12-14. Rallye Hungary Veszprém
2023.09.08-10. WHB Győr Rallye
2023.08.04-06. Veszprém Rallye
2023.06.22-24. Mecsek Rallye
2023.03.31.-04.02. Székesfehérvár Rallye
2022.11.26-27. Rally Show Santa Domenica
2022.07. Székesfehérvár-Veszprém Rallye
2022.06. Mecsek Rallye
2022.06. Új támogatók
2022.05. Cered WRC teszt
2022.04. Elkészült a WRC
2022.04. Rallye Croatia
2022.04. Cered Peugeot teszt
2021.10. Rally Hungary
2021.08. ZEG Rally Show
2021,07,Székesfehérvár-Veszprém Rallye
2021.06. Mecsek Rallye
2020.12. Mikulás Rallye
2020.07. Salgó Rallye
2019.12. Mikulás Rallye
2019.11. Nyíregyháza Rallye
2019.07.Veszprém Rallye
2019.04. Miskolc Rallye
2018.12. Mikulás Rallye
2018.11. Nyíregyáza Rallye után
2018.11. Nyíregyáza Rallye előzetes riport
2018.07. Veszprém Rallye
2018.05. Szombathely Rallye
2017.12. Mikulás Rallye
2017.10. Mecsek Rallye
2017.07. Veszprém Rallye
2017.06. Skoda Fabia R5
2017.04. Ózd Rallye
2016.10. Mecsek Rallye
2016.04. Eger Rallye
2016.03.
2016.02.
2015.10. Mecsek Rallye
2015.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.12. Mikulás Rallye
2014.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.08. Baranya Kupa összefoglaló
2014.01. A végső döntés
2013.12. Itt a vége
2013.11. Mecsek Rallye összefoglaló
2013.11. Mecsek Rallye előzetes
2013.10. Budapest Rallye összefoglaló
2013.10. Budapest Rallye előzetes
2013.09. Kassa Rallye összefoglaló
2013.09. Kassa Rallye előzetes
2013.07. Veszprém után
2013.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2013.07. Murva teszt
2013.06. Nehéz döntés
2013.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2013.05. Miskolc Rallye előzetes
2013.04. Eger Rallye összefoglaló
2013.04. Peugeot 207 teszt
2013.03. Peugeot 207 S2000!
2013.03. Bevezető
2013.02. 2013-as tervek II.
2013.01. Tatabánya rallye és 2013.
2012.10. Komló rallye összefoglaló
2012.09. Kassa rallye összefoglaló
2012.08. Arad rallye összefoglaló
2012.07. Veszprém rallye összefoglaló
2012.06. Mecsek rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye teszt
2012.03. Mitsubishi aszfalt teszt
2011.09. Mecsek Rallye összefoglaló
2011.08. Arad Rallye összefoglaló
2011.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2011.06. Bükfürdő Rallye összfoglaló
2011.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2011.03. Eger Rallye összefoglaló