Az első lépések és az első élmények
Új felállásban vág neki a 2012-es évnek Bútor Róbert, hiszen nem csupán a navigátor személye változott, a versenyautó is új szerzemény. Az év eleji teszt egyben az első lépéseket is jelentette a Mitsubishi Evo X-essel, melyhez a régebbi futamokról ismert zabari gyorsasági szakasz biztosította a pályát.
Bútor Róbert: „140 km-t sikerült mennem az autóval, mely a táv alatt abszolút hibamentesen üzemelt, és ez elengedhetetlen volt ahhoz, hogy a hajtás és futómű beállításaira tudjunk koncentrálni, ezáltal pedig folyamatosan gyorsulhassak. Fontos volt, hogy szokjam az új autót, az új vezetési stílust, ami ehhez szükséges, és megpróbáljak megfelelő magabiztosságot szerezni az első versenyre.”
A beállításokban nagy segítséget kapott a csapat a Reiger Angliától – melyet Patai Szabó Zoltán magyar mérnök képviselt -, ill. a Szegeden működtetett magyarországi Reiger képviselettől, és Novák Ferenctől. Egy igaz profi brigád teljes szakmai támogatásával zajlott a teszt, akik a mezőny többi – Reiger futóművel versenyző - párosának is jelentős segítséget nyújthatnak, hiszen olyan szakmai tudással és felkészültséggel rendelkeznek, amely ritka ma Magyarországon.
Bútor Róbert: „Az elején nagyon rosszindulatú volt a kocsi, így az első 30-
Az év első aszfaltos futamára készült a páros, melyről hamar kiderült, hogy elmarad, a teszt mégsem volt haszontalan, hiszen nagyon fontos, hogy egy új autóval a lehető legtöbb kilométert tegyék meg az éles helyzetet megelőzően. A jelenlegi információk szerint murván kezdődik a bajnokság, így két hét múlva újabb teszt elé néz a csapat, amikor ugyanilyen stílusban, nagy precizitással és elánnal megpróbálnak felkészülni a murvás talajra. A cél ott sem lesz más, minthogy ugyanilyen lépcsőzetességben megtalálni a hajtás és a futómű közti megfelelő arányt, a vezető stílusához igazítva.
Az első lépések és pozitív élmények után már nagyon várják a bajnokság kezdetét, amikor már visszajelzést is kaphatnak arról, mennyire volt sikeres a felkészülés.