Bútor Róbert


Mitsubishi aszfalt teszt
 

 

Az első lépések és az első élmények

 

Új felállásban vág neki a 2012-es évnek Bútor Róbert, hiszen nem csupán a navigátor személye változott, a versenyautó is új szerzemény. Az év eleji teszt egyben az első lépéseket is jelentette a Mitsubishi Evo X-essel, melyhez a régebbi futamokról ismert zabari gyorsasági szakasz biztosította a pályát.

 

Bútor Róbert: „140 km-t sikerült mennem az autóval, mely a táv alatt abszolút hibamentesen üzemelt, és ez elengedhetetlen volt ahhoz, hogy a hajtás és futómű beállításaira tudjunk koncentrálni, ezáltal pedig folyamatosan gyorsulhassak. Fontos volt, hogy szokjam az új autót, az új vezetési stílust, ami ehhez szükséges, és megpróbáljak megfelelő magabiztosságot szerezni az első versenyre.”

 

A beállításokban nagy segítséget kapott a csapat a Reiger Angliától – melyet Patai Szabó Zoltán magyar mérnök képviselt -, ill. a Szegeden működtetett magyarországi Reiger képviselettől, és Novák Ferenctől. Egy igaz profi brigád teljes szakmai támogatásával zajlott a teszt, akik a mezőny többi – Reiger futóművel versenyző - párosának is jelentős segítséget nyújthatnak, hiszen olyan szakmai tudással és felkészültséggel rendelkeznek, amely ritka ma Magyarországon.

 

Bútor Róbert: „Az elején nagyon rosszindulatú volt a kocsi, így az első 30-40 km azzal telt, hogy folyamatosan állítgattunk, programoztunk, majd amikor ideálissá vált az autó futóművének és hajtásának aránya, akkor gyorsan összebarátkoztam vele, és onnantól kezdve élveztem már nagyon az autót. A végeredmény abszolút pozitívum, hiszen sokkal jobb az autó, mint amire én számítottam. Ez már nem az a régi N-es versenyautó, érzésre sokkal inkább hasonlít egy korábbi fejlesztésű WRC-hez. Picit féltem tőle, hogy unalmas lesz, csendes és élvezhetetlen, de szerencsére ez nem igaz. Megpróbáltuk nagyon hasonlóvá tenni a S2000-eshez - és ezzel kicsit eltávolodva a magyar szokásoktól - sokkal keményebbre hangoltuk a futóművét, mint ahogyan a többiek mennek az ilyen autókkal.  Egyelőre még nem tudjuk, hogy jó lesz-e a beállításunk, de az én stílusomhoz mindenképp ez a keményebb autó áll közel. Túlságosan azért nem lehet vadulni vele, mert szerintem akkor nem bír ki egy versenyt technikai hibák nélkül. Valahol a vadság és a félvadság között kell vele menni, és most ezt próbálgattam, megtalálni az ideális középutat, hogy ki is bírja, de gyors is legyen. Nagyon bízom benne, hogy az általam elképzelt stílus és sebesség elég lesz ahhoz, hogy az élmezőnyben tudjunk menni, de ez majd csak a versenyen fog kiderülni… ha lesz verseny.”

 

Az év első aszfaltos futamára készült a páros, melyről hamar kiderült, hogy elmarad, a teszt mégsem volt haszontalan, hiszen nagyon fontos, hogy egy új autóval a lehető legtöbb kilométert tegyék meg az éles helyzetet megelőzően. A jelenlegi információk szerint murván kezdődik a bajnokság, így két hét múlva újabb teszt elé néz a csapat, amikor ugyanilyen stílusban, nagy precizitással és elánnal megpróbálnak felkészülni a murvás talajra. A cél ott sem lesz más, minthogy ugyanilyen lépcsőzetességben megtalálni a hajtás és a futómű közti megfelelő arányt, a vezető stílusához igazítva.

 

Az első lépések és pozitív élmények után már nagyon várják a bajnokság kezdetét, amikor már visszajelzést is kaphatnak arról, mennyire volt sikeres a felkészülés.


Friss hírek
2023.09.08-10. WHB Győr Rallye
2023.08.04-06. Veszprém Rallye
2023.06.22-24. Mecsek Rallye
2023.03.31.-04.02. Székesfehérvár Rallye
2022.11.26-27. Rally Show Santa Domenica
2022.07. Székesfehérvár-Veszprém Rallye
2022.06. Mecsek Rallye
2022.06. Új támogatók
2022.05. Cered WRC teszt
2022.04. Elkészült a WRC
2022.04. Rallye Croatia
2022.04. Cered Peugeot teszt
2021.10. Rally Hungary
2021.08. ZEG Rally Show
2021,07,Székesfehérvár-Veszprém Rallye
2021.06. Mecsek Rallye
2020.12. Mikulás Rallye
2020.07. Salgó Rallye
2019.12. Mikulás Rallye
2019.11. Nyíregyháza Rallye
2019.07.Veszprém Rallye
2019.04. Miskolc Rallye
2018.12. Mikulás Rallye
2018.11. Nyíregyáza Rallye után
2018.11. Nyíregyáza Rallye előzetes riport
2018.07. Veszprém Rallye
2018.05. Szombathely Rallye
2017.12. Mikulás Rallye
2017.10. Mecsek Rallye
2017.07. Veszprém Rallye
2017.06. Skoda Fabia R5
2017.04. Ózd Rallye
2016.10. Mecsek Rallye
2016.04. Eger Rallye
2016.03.
2016.02.
2015.10. Mecsek Rallye
2015.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.12. Mikulás Rallye
2014.10. Mecsek Rallye előzetes
2014.08. Baranya Kupa összefoglaló
2014.01. A végső döntés
2013.12. Itt a vége
2013.11. Mecsek Rallye összefoglaló
2013.11. Mecsek Rallye előzetes
2013.10. Budapest Rallye összefoglaló
2013.10. Budapest Rallye előzetes
2013.09. Kassa Rallye összefoglaló
2013.09. Kassa Rallye előzetes
2013.07. Veszprém után
2013.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2013.07. Murva teszt
2013.06. Nehéz döntés
2013.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2013.05. Miskolc Rallye előzetes
2013.04. Eger Rallye összefoglaló
2013.04. Peugeot 207 teszt
2013.03. Peugeot 207 S2000!
2013.03. Bevezető
2013.02. 2013-as tervek II.
2013.01. Tatabánya rallye és 2013.
2012.10. Komló rallye összefoglaló
2012.09. Kassa rallye összefoglaló
2012.08. Arad rallye összefoglaló
2012.07. Veszprém rallye összefoglaló
2012.06. Mecsek rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye összefoglaló
2012.05. Bükfürdő Rallye teszt
2012.03. Mitsubishi aszfalt teszt
2011.09. Mecsek Rallye összefoglaló
2011.08. Arad Rallye összefoglaló
2011.07. Veszprém Rallye összefoglaló
2011.06. Bükfürdő Rallye összfoglaló
2011.05. Miskolc Rallye összefoglaló
2011.03. Eger Rallye összefoglaló